خبرنگاران انتخابات شوراها در 115 روستای شهرستان اردبیل برگزار می شود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اردبیل - خبرنگاران - فرماندار شهرستان اردبیل گفت: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در 115 روستای این شهرستان برگزار خواهد شد.

خبرنگاران انتخابات شوراها در 115 روستای شهرستان اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران ، مسعود امامی یگانه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرآیند ثبت نام نامزدهای شوراهای اسلامی روستا و عشایر شهرستان اردبیل همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز دوشنبه 16 فروردین ماه آغاز و تا روز یکشنبه 22 فروردین ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها در 115 روستای شهرستان اردبیل بیان نمود: در 103 روستا سه نفر به عنوان اعضای اصلی شورا و در 12 روستا هم پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه در تمامی بخشداری های شهرستان اردبیل محلی برای ثبت نام نامزدها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: نامزدها هنگام ثبت نام باید مدارک موردنیاز را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نامزدها هنگام ثبت نام باید برگه عدم سوء پیشینه و مدارک هویتی خود را به همراه داشته باشند، افزود: برای ثبت نام در روستاهای بیش از 200 خانوار مدرک تحصیلی دیپلم و در روستاهای کمتر از 200 خانوار داشتن سواد خواندن و نوشتن کفایت می کند.

فرماندار اردبیل ادامه داد: در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر نیز که ثبت نام آن در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، در مجموع در شهرهای تابعه شهرستان اردبیل 293 نفر ثبت نام کرده اند که کار بررسی تایید صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت در حال انجام است.

امامی یگانه گفت: از این تعداد داوطلب ثبت نام شده 257 نفر مرد و 36 نفر خانم هستند که رقابت های انتخاباتی خود را در خردادماه برای حضور در مجلس محلی انجام خواهند داد که امیدواریم با انتخاب مردم شایسته ترین افراد راهی شوراهای شهر شوند.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 28 خردادماه سال 1400 برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10995

به "خبرنگاران انتخابات شوراها در 115 روستای شهرستان اردبیل برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات شوراها در 115 روستای شهرستان اردبیل برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید