خبرنگاران ابراز تاسف آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای کره شمالی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، لندن - خبرنگاران - آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود از فعالیت های هسته ای کره شمالی عمیقا ابراز تاسف کرد و آن را نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل خواند.

خبرنگاران ابراز تاسف آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای کره شمالی

به گزارش خبرنگاران، آژانس با اشاره به مجموعه ای از فعالیت های اتمی کره شمالی از اوت سال 2019 به این سو، مطرح نمود شواهدی مبنی بر غنی سازی اورانیوم در نیروگاه اتمی یونگ بیون مشاهده شده است.

در این گزارش که روز سه شنبه 11 شهریور منتشر اما امروز (چهارشنبه) توزیع شد آمده است که آژانس برای ارزیابی های خود متکی به تصاویر ماهواره ای بوده زیرا بازرسانش از ورود به کره شمالی منع می شوند

گزارش یادشده می افزاید آژانس تقریبا اطمینان دارد که هیچ گونه فعالیت باز فرآوری انجام نشده و پلوتونیوم تولیدی در راکتور پنج مگاوای طی جدیدترین چرخه عملیاتی جدا نشده است.

با این حال در این گزارش تصریح شده، در کانگسون واقع در نزدیکی پیونگ یانگ، به نظر می رسد مجموعه ای از ساختمان هایی که تحت رصد بوده اند، تاسیسات غنی سازی اورانیوم باشند.

این آژانس عنوان کرده است، تحرکات منظم خودروها در این سایت حاکی از در جریان بودن فعالیت ها در آنجا است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه نتیجه گرفته است، برخی از تاسیسات هسته ای کره شمالی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و عامل نگرانی هستند.همچنین در گزارش این آژانس تاکید شد، به نظر نمی رسد کره شمالی در حال تولید بیشتر پلوتونیوم به عنوان یک ماده کلیدی لازم برای گسترش زرادخانه هسته ای آن باشد.

در همین حال دولت آمریکا که پیشتر ادعا کرده بود پیونگ یانگ از توسعه برنامه های هسته ای خود دست کشیده هشدار داد که این کشور به دنبال دسترسی به تجهیزات مورد نیاز برنامه موشکی است.

گزارش آژانس در آستانه نشست کنفرانس عمومی سالانه این سازمان منتشر شد که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6834

به "خبرنگاران ابراز تاسف آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز تاسف آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیت های هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید