خبرنگاران آکادمی های فنی حرفه ای کردستان 73 هزار عدد ماسک فراوری کردند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان گفت: آکادمی های آزاد فنی در این استان در راستای اجرای سهم خود در مهار بحران کرونا 73 هزار عدد ماسک بهداشتی فراوری و عرضه نموده اند.

خبرنگاران آکادمی های فنی حرفه ای کردستان 73 هزار عدد ماسک فراوری کردند

سید جمیل احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پنج آکادمی فنی این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور با موقعیت شناسی خود احتیاج جامعه را تشخیص داده و اقدام به فراوری ماسک های بهداشتی و البسه بیمارستی کردند.

وی اضافه نمود: این مراکز شامل آکادمی آزاد باران قروه، خواهران سقز، پرنیان کامیاران، هنر دوخت سنندج و آکادمی آزاد فنی حرفه ای جویندگان دانش بانه است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان با بیان اینکه این آکادمی ها قادر هستند روزانه 9 هزار و 450 عدد ماسک و 100 دست البسه بیمارستانی فراوری نمایند، اضافه نمود: تا به امروز با همکاری خیران شهرهای سنندج، بانه، کامیاران، سقز و قروه 73 هزار و 700 عدد ماسک بهداشتی در این مراکز آموزشی فراوری و روانه مراکز مصرف از جمله بیمارستان ها شده است.

احمدی یادآور شد: این اداره کل مواد اولیه مورد احتیاج مرکز آموزش فنی حرفه ای خواهران سقز را تهیه نموده و بقیه آکادمی ها هم مواد اولیه خود را به وسیله یاری های اقتصادی خیرین تامین و این اقلام بهداشتی را فراوری نموده اند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه) 31 نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان اضافه شدند و اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 165 نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها شامل سقز با 65 نفر، بانه 35 نفر، سنندج 22 نفر، کامیاران پنج نفر، قروه 12 نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار 10 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است که بیش از 21 درصد نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

تا به امروز 407 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 165 نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش 211 نفر نیز منفی بوده و جواب آزمایش افراد باقی مانده نیز هنوز معین نشده است.

2 بیمار نیز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در 24 ساعت گذشته جانباختند و تعداد فوتی ها به 16 نفر از ابتدا تا امروز در استان کردستان رسید که از این تعداد 9 نفر در سقز، 2 نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه و یک نفر هم در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباختند که جواب آزمایش همه آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و 53مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 14 هزار و 991 نفر رسید.

از بین بیماران جدید شناسایی شده، 129 نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کرونا در کشور تا امروز(26 اسفند 98) به 853 نفر رسید.

تا کنون چهار هزار و 996 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3333

به "خبرنگاران آکادمی های فنی حرفه ای کردستان 73 هزار عدد ماسک فراوری کردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران آکادمی های فنی حرفه ای کردستان 73 هزار عدد ماسک فراوری کردند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آکادمی های فنی حرفه ای کردستان 73 هزار عدد ماسک فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید