حضور نظامی آمریکا در لهستان تقویت می گردد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، طبق توافق نظامی جدید امضا شده میان واشنگتن و ورشو، آمریکا با اعزام نیرو به لهستان حضور نظامی خود را در این کشور اروپایی تقویت می نماید.

حضور نظامی آمریکا در لهستان تقویت می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا و لهستان یک توافق همکاری نظامی را امضا کردند که در نتیجه آن حضور ارتش آمریکا در این کشور اروپایی تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این توافق امروز شنبه میان مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و همتای لهستانی وی در ورشو به امضا رسید. سال گذشته در واشنگتن، دونالد ترامپ و آنژی دودا رئیس جمهور لهستان از توافق بر سر تقویت حضور نظامی آمریکا در لهستان خبر داده بودند.

پیش از این وزارت دفاع لهستان اعلام نموده بود واشنگتن و وورشو از نظر سیاسی بر روی یک همکاری نظامی که راه را برای استقرار 1000 نیروی نظامی آمریکا در این کشور اروپایی هموار می نماید، توافق کردند.

اعلام امضای این توافق بعد از آن اجرا شده، که وزیر خارجه آمریکا گفته بود تعدادی از 11 هزار و 900 نیروی نظامی این کشور که آلمان را ترک می نمایند، به ایتالیا، لهستان و کشور های حوزه بالتیک خواهند رفت.

دونالد ترامپ چندی پیش دستور داد تعداد نیرو های آمریکا در آلمان کاهش یابد. وی پیش از آن، مدتی بود که از عدم تخصیص بودجه کافی از سوی آلمان برای تامین مخارج ناتو شکایت می کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6503

به "حضور نظامی آمریکا در لهستان تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور نظامی آمریکا در لهستان تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید