حریم هوایی و زمینی عراق محل آزمایش تجهیزات نظامی آمریکا نیست

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، فاضل الفتلاوی نماینده ائتلاف الفتح عراق، اظهار داشت که اقدام اخیر سفارت آمریکا در بغداد در خصوص آزمایش سیستم دفاع هوایی پاتریوت و شلیک گسترده در داخل منطقه سبز، محکوم است.

حریم هوایی و زمینی عراق محل آزمایش تجهیزات نظامی آمریکا نیست

وی اضافه کرد: آسمان و زمین عراق محلی برای آزمایش تجهیزات نظامی آمریکا نیست. دولت عراق باید موضع خود را در این خصوص به صورت علنی و شفاف اعلام و این اقدام تحریک آمیز سفارت آمریکا را محکوم کند.

وی در ادامه گفت: ائتلاف الفتح اجازه تکرار چنین اقدامات تحریک آمیزی را از سوی آمریکایی ها نخواهد داد.

روز گذشته نیز ائتلاف الفتح عراق در بیانیه ای از اقدام سفارت آمریکا برای آزمایش سامانه دفاع موشکی در منطقه سبز بغداد ابراز تعجب کرد و آن را نقض عرف دیپلماتیک خواند.

در این بیانیه آمده است: اقدام سفارت آمریکا در بغداد امری عجیب و غیرمسئولانه و نیز نقض عرف دیپلماتیک و قوانین بین المللی بود و بیانگر آن است که نقض حاکمیت ملی و حریم عراق همچنان ادامه خواهد داشت. چگونه ممکن است سفارت و مرکز دیپلماتیک به پادگان نظامی در قلب بغداد تبدیل شود و بدتر از آن چگونه ممکن است مسئولان عراقی با این تجاوزات آشکار موافق بوده و در قبال آن ساکت بمانند و اقدامی انجام ندهند.

پیشتر، یک منبع امنیتی از مانور نظامی تروریست های آمریکایی در منطقه سبز بغداد که موجب ترس و وحشت شهروندان عراقی شد، خبر داده بود. معاون رئیس مجلس عراق نیز اقدام سفارت آمریکا در بغداد نسبت به آزمایش سامانه دفاع هوایی را تحریک آمیز و مغایر قوانین دیپلماتیک برشمرد.

هم چنین یک منبع امنیتی عراقی گفت که نظامیان آمریکایی در جریان مانور نظامی خود در منطقه سبز بغداد از بمب های خوشه ای استفاده کردند. این اقدامات آمریکایی ها موجی از واکنش های منفی را در میان مسئولان سیاسی عراق برانگیخته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 5829

به "حریم هوایی و زمینی عراق محل آزمایش تجهیزات نظامی آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم هوایی و زمینی عراق محل آزمایش تجهیزات نظامی آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید