جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - مدیرکل اموراداری و تشکیلات آموزش و پرورش جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس را تشریح کرد.

جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش ایلنا، یارمحمد حسین بر مدیرکل اموراداری و تشکیلات آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در بعضی مدارس با وجود تزریق 73 هزار معلم به بدنه آموزش و پرورش گفت: مجوزهای جذب 73 هزار نفر، با همکاری سازمان اداری و استخدامی اخذ شده که به وسیله آزمون سراسری، آزمون استخدامی آزاد یا قانون الحاق (مشخص تکلیف معلمان حق التدریس و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی) جذب می شوند و دوره های آموزشی را طی یک تا چهار سال می گذرانند و بعد وارد مدارس می شوند.

وی توضیح داد: این افراد، همین الان و بعد از صدور مجوز وارد کلاس درس نمی شوند و باید یک سری مراحل طی گردد. در هر صورت این کمبود وجود دارد، اما با شیوه های مختلف در حال تامین شدن است و این کمبود نیرو به منزله نبود نیرو در کلاس درس نیست. تعدادی از نیروها به وسیله حق التدریس شاغلین، تعدادی به وسیله حق التدریس نیروی آزاد و شیوه های دیگر در حال تامین شدن هستند.

مدیرکل اموراداری و تشکیلات آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در تهران چقدر کمبود معلم داریم؟ گفت: در کل کشور 197 هزار نیرو برای آغاز مهر ماه کمبود داشتیم که این کمبود را با شیوه های مختلف پوشش دادیم. اطلاعات جزئی در خصوص اینکه توزیع این نیروها بین مناطق به چه صورت بوده، موجود است.

حسین بُر اظهار داشت: همواره بخشی از کمبودها به وسیله نیروهای موجود پوشش داده می گردد، به طور مثال یکسری از معلمان اضافه کاری بر می دارند یا از معلمین حق التدریس یاری گرفته می گردد. همانطور که گفتم مجوز یکسری از معلمین را هم برای استخدام کسب کردیم که آن را نیز اجرایی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7876

به "جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات چگونگی جبران کمبود نیرو در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید