توضیحات کتابخانه مجلس درباره انتقال موزه چاپ به کتابخانه ملی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران : روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی توضیحاتی پیرامون انتقال موزه چاپ از این کتابخانه به کتابخانه ملی بر روی پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد.

توضیحات کتابخانه مجلس درباره انتقال موزه چاپ به کتابخانه ملی

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در پی درج خبر انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی به کتابخانه ملی، توضیحاتی را پیرامون این انتقال بر روی سایت خود قرار داده و از اصحاب رسانه برای بازدید از این رسانه دعوت به عمل آورده است. متن توضیحات کتابخانه مجلس به توضیح زیر است:

پیرو اخبار درج شده در بعضی خبرگزاری ها در مورد انتقال موزه تاریخ صنعت چاپ کتابخانه مجلس مسئولین این کتابخانه توضیحات لازم را ارائه نمودند.

مسئولین کتابخانه مجلس شورای اسلامی از خبرنگاران محترم برای بازدید از محل فعلی موزه تاریخ صنعت چاپ که به محلی برای انباشته شدن دستگاه های چاپ تبدیل شده است و همچنین وسایل جمع آوری شده در حیاط کتابخانه، دعوت به عمل می آورد تا ضمن بازدید این مجموعه از نزدیک در جریان کم و کیف انتقال موزه تاریخ صنعت چاپ به محل سابق کتابخانه ملی باشند.

جهت اطلاع رسانه های خبری اعلام میدارد؛ طی مذاکرات میان آقای دکتر محمد رجبی، ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و آقای دکتر اسحاق صلاحی، ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، بر اساس توافقنامه منعقده بین طرفین مقرر گشت، موزه صنعت چاپ به ساختمان قدیمی کتابخانه ملی در خیابان سی تیر منتقل شود.

این موزه به صورت شورایی زیر نظر ریاست سازمان اسناد و ریاست کتابخانه مجلس اداره خواهد شد و مالکیت کتابخانه مجلس بر دستگاه های چاپ محفوظ بوده و بارکد اموال کتابخانه مجلس بر روی آنها حک شده است. همچنین نماینده این کتابخانه در موزه مستقر خواهد بود.

گفتنی است در طول 2 سال گذشته که این موزه در کتابخانه مجلس ایجاد شده است، به علت نبود فضای مناسب، امکان چیدمان دستگاه ها و تجیهزات جمع آوری شده برای بازدید در فضای اندک فعلی مقدور نبوده و بیشتر مجموعه گردآوری شده در محوطه کتابخانه انباشته شده و در معرض آسیب قرار دارند و همچنین بخش دیگری هم در انبار نگهداری می شوند.

با انتقال این موزه به مکان جدید امکان چیدمان اصولی و استاندارد دستگاه ها بصورت مجزا فراهم خواهد شد. از سویی این موزه در منطقه موزه ای شهر در کنار سایر موزه ها قرار می گیرد. این طرح مورد استقبال کارشناسان موزه ای و همکاران این مجموعه نهاده شد.

روابط عمومی و اموربین الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2443

به "توضیحات کتابخانه مجلس درباره انتقال موزه چاپ به کتابخانه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات کتابخانه مجلس درباره انتقال موزه چاپ به کتابخانه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید