تصمیمات عجولانه و متناقض مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو می نماید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، بعضی رسانه های همسو با دولت با اشاره به فرایند افزایشی شیب شیوع کرونا در کشور تصمیمات دولت در مورد بازگشایی بانک ها و ادارات را متناقص با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی می دانند.

تصمیمات عجولانه و متناقض مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو می نماید

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، آرمان ملی در تیتر نخست خود با عنوان یک بام و دو هوای طرح فاصله گذاری اجتماعی نوشت: شیب شیوع کرونا در کشور همچنان فرایند افزایشی را دنبال می نماید و با توجه به تصمیمات دولت در رابطه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تا 20 فروردین و افزایش اعمال محدودیت ها در نوروز سال جاری، آمار ابتلای روزانه به طور میانگین در کشور رقمی حدود سه هزار را نشان می دهد.

در این شرایط و بنا بر اعلام روحانی، قرار است ادارات و بانک ها با یک سوم نیرو های خود فعالیت شان را شروع نمایند. با این حال بسیاری از مسئولان بر این باورند که شیب نموداری آمار کرونا همچنان در کشور ادامه دار خواهد بود و هنوز به زمان پیک بیماری نرسیده ایم. دغدغه رئیس جمهور در نوروز 99 کرونا و اتخاذ تصمیمات مهم برای کاهش ابتلا به این بیماری و رسیدگی به بیماران بود. در امتداد روز هایی که از شروع گسترش ویروس کرونا در کشور می گذرد، تقریباً یک گزاره، ترجیع تکرارشونده اغلب خبر ها و تحلیل ها بوده است؛ کاستن از تجمعات انسانی. کسانی که اعتقاد به قرنطینه بعضی شهر ها داشتند، معتقدند این یکی از راه های مؤثر کاستن از تجمعات بوده و در بعضی کشور ها پاسخ هم داده است. هر چه بود دولت اعتقادی به قرنطینه حداکثری نداشت و این کار صورت نگرفت، اما از همان موقع مدام بر ماندن در خانه و اتخاذ روش های پیشگیری به مردم توصیه می شد. در همین گیر و دار بود که دولت طرح فاصله گذاری اجتماعی را مانند یک برگ برنده عنوان کرد؛ با این ادعا که این طرح می تواند موجب گسستن زنجیره انتقال گردد. در حالی که دکتر حسن روحانی روز های پرمشغله ای را پشت سر گذاشته و در جلسات زیادی شرکت نموده و اکنون زمان آن است که دولت نتیجه و ماحصل تدابیر اتخاذ شده را ببیند، سخن از انتها فاصله گذاری اجتماعی مطرح می گردد، انتهای که می تواند انتها بخش همه سیاست ها و کوشش ها برای کنترل کرونا باشد.

روزنامه تعادل هم با عنوان تقابل کرونایی وزارت بهداشت و وزارت صمت نوشت: قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، به نوعی دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار را داده است؛ اقدامی که وزیر بهداشت را برآشفته نموده است. او در نامه ای به روحانی نسبت به دستور وزارت صمت مبنی بر بازگشایی مشاغل و کسب و کار ها اعتراض خود را اعلام نمود.

روزنامه آفتاب یزد، هم نوشت: آقای روحانی عزیز! چرا این قدر اصرار به بازگشایی سریع بانک ها و ادارات دارید؟ با وجود اینکه خودتان اظهار نمودید که اگر اصول ایمنی و بهداشتی رعایت نگردد این ویروس منحوس طی ماه های آینده میهمان ما خواهد بود، پس چرا با دستوری جدید، دستورات قبلی خودتان را نقض می کنید؟ چرا با بازگشایی بانک ها، طلبکار و بدهکار را به جان هم می اندازید. آقای روحانی! چرا با بازگشایی زودهنگام ادارات و بانک ها عده ای از مردم را تحت عنوان کارمند و عده ای دیگر را تحت عنوان ارباب رجوع از منزل بیرون می کشید و جان آنان را به خطر می اندازید؟ آن هم در حالی که بیش از یک ماه است که خودتان در قرنطینه به سر می برید و تمامی جلسات تان را به وسیله ویدئوکنفرانس مدیریت می کنید و در جلسه هیئت دولت نیز فقط خودتان با نفر بغل دستی تان حدود 5 متر فاصله دارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3734

به "تصمیمات عجولانه و متناقض مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمات عجولانه و متناقض مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید