تشدید اقدامات مقابله با کرونا در کرمانشاه در روزهای 12 و 13 فروردین

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران/کرمانشاه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تشدید اقدامات مقابله ای با شیوع کرونا در روزهای 12 و 13 فروردین ماه در قالب یک طرح ویژه اطلاع داد.

تشدید اقدامات مقابله با کرونا در کرمانشاه در روزهای 12 و 13 فروردین

مهرداد سالاری در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان همزمان با سراسر کشور، گفت: با توجه به درپیش بودن روزهای 12 و 13 فروردین و افزایش احتمال تردد مردم در این دو روز، ستاد مقابله با کرونا در استان اقدام به تدوین طرحی ویژه در راستای تشدید اقدامات مقابله ای شیوع کرونا نموده است.

وی اضافه نمود: بر اساس این طرح که امروز در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان به تصویب رسید در روزهای 12 و 13 فروردین ماه خروج مردم از شهرها ممنوع است و در تمامی خروجی شهرها جلوی تردد تمام خودروهای بومی و غیربومی گرفته می گردد.

سالاری توضیح داد: در داخل شهرها نیز تمام فضاهای سبز، پارک ها و... تعطیل بوده و اجازه ورود افراد داده نمی گردد، همچنین در صورت توقف خودرو در کنار این محوطه ها، خودروی متخلف علاوه بر جریمه، توقیف نیز می گردد.

وی اضافه نمود: در دو روز یاد شده تمام دکه ها، سرویس های بهداشتی، آبخوری ها، غرفه ها و سالن های پذیرایی در محدوده فضاهای سبز شهری تعطیل است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: نیروهای اجراییات شهرداری موظف به برخورد با افراد متخلف بوده و چنانچه افراد تمرد نمایند بر اساس هماهنگی اجرا شده با دادستانی، نیروی انتظامی وارد عمل شده و با متخلفان برخورد می نماید.

وی اضافه نمود: شهرداران تمام شهرها باید در حاشیه پارک ها و فضاهای سبز تابلوی توقف مطلقا ممنوع نصب نمایند و چنانچه خودرویی توقف کند، مشمول جریمه 500 هزار تومانی خواهد شد.

سالاری از پایش مستمر دوربین های شهری در این دو روز اطلاع داد واضافه نمود: اگر خودرویی تردد زیاد داشته باشد ابتدا اخطار داده شده و سپس اعمال قانون و جریمه می گردد.

این مسئول با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی موظف است دو دستگاه خودرو را به همراه دو کارشناس در اختیار فرمانداری ها قرار دهد، گفت: مدیریت ارشد اجرای این طرح برعهده فرمانداران است و استفاده از این گشت ها می تواند آنها را در اجرای بهتر این طرح کمک دهد.

سالاری از تشدید سم پاشی و ضدعفونی شهرها در این دو روز اطلاع داد واضافه نمود: خودروها و ماشین آلات امدادی و آتش نشانی پای کار بوده و در این روز با شدت بیشتری اقدام به سمپاشی و ضدعفونی کردن شهرها می نمایند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه از تشدید محدودیت های تردد در روستاهای استان نیز اطلاع داد واضافه نمود: در این دو روز ورود و خروج افراد به روستاهای استان نیز ممنوع است، یعنی نه روستاییان می توانند از روستا خارج شوند و نه افراد غیربومی می توانند وارد روستاها شوند.

سالاری با بیان اینکه توقف و نشستن مردم در طبیعت خارج از شهر نیز در این دو روز ممنوع است، گفت: در این زمینه گشت های پلیس راه، گشت ویژه راهداری، گشت ویژه اراضی راه و شهرسازی، گشت های گردشگری، محیط بانانِ محیط زیست و گشت های سازمان جنگل ها و مراتع پای کارند و به محض توقف خودرو در حاشیه طبیعتِ خارج از شهر، از نشستن افراد در دامن طبیعت جلوگیری نموده و با هماهنگی پلیس راه، خودروی آنها نیز توقیف شده و به پارکینگ منتقل می گردد و به مدت یک ماه در توقیف خواهد ماند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به فعالیت دستگاه های فرهنگی در حوزه اجرای این طرح هم اشاره نمود و اضافه نمود: اداره کل فرهنگ و ارشاد در فضای مجازی، صدا و سیما به عنوان یک رسانه گسترده و شهرداری هم به عنوان مسئول بیلبوردهای شهر موظف شده اند طی مدت باقی مانده تا اجرای طرح اطلاع رسانی کاملی در مورد آن انجام دهند.

سالاری یادآور شد: قطعا اجرای پیروز این طرح مستلزم همکاری موثر مردم است و مردم باید بدانند تمام این سخت گیری ها برای سلامت آنها و ریشه کن کردن هرچه سریعتر این بیماری است.

وی اضافه نمود: روز سیزده بدر بر اساس یک رسم دیرینه افراد به دامن طبیعت می فرایند، اما مردم باید درک نمایند سال جاری شرایط بسیار متفاوت است و باید بدانند که برای حفظ جانِ خود و عزیزانشان سیزده بدرِ سال جاری باید در خانه بمانند و در منزل سیزده را بدر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3585

به "تشدید اقدامات مقابله با کرونا در کرمانشاه در روزهای 12 و 13 فروردین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اقدامات مقابله با کرونا در کرمانشاه در روزهای 12 و 13 فروردین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید