تشخیص ابتلا به کرونا توسط هوش مصنوعی MIT

به گزارش مجله وبلاگ فروش، محققان MIT هوش مصنوعی جدیدی توسعه داده اند که می تواند از روی سرفه، ابتلا به کرونا را حتی بدون داشتن علایم دیگر شناسایی کند.

تشخیص ابتلا به کرونا توسط هوش مصنوعی MIT

هوش مصنوعی MIT ابتلا به کرونا را با گوش دادن به سرفه ها تشخیص می دهد

این هوش مصنوعی به لطف چندین شبکه عصبی توانایی تشخیص سرفه های مربوط به کرونا را دارد. یکی از شبکه های عصبی به صداهای مربوط به قدرت حنجره گوش می دهد و شبکه عصبی دیگر شرایط عاطفی که اختلالات عصبی مثل افزایش خستگی را نشان می دهند، شناسایی می نماید. شبکه عصبی سوم تغییرات در عملکرد دستگاه تنفسی را اندازه گیری می نماید. یک الگوریتم نیز مسئول آنالیز سرفه های ضعیف تر بوده و در مجموع هوش مصنوعی را قادر به ارائه یک تصویر واضح تر از شرایط سلامت بیمار می نماید. اما دقت این دستگاه در تشخیص ابتلا به کرونا چقدر است؟ در ادامه این مطلب از خبرنگاران به آن خواهیم پرداخت.

دقت این هوش مصنوعی در آزمایش های اولیه بسیار بالا توصیف شده است. این فناوری پس از آزمایش شدن با ده ها هزار سرفه و صحبت های بیماران توانست 98.5 درصد از سرفه های افراد مبتلا به کووید-19 را به درستی تشخیص دهد. دقت این مدل در تشخیص افراد بدون علایم ظاهری نیز 100 درصد اعلام شده است.

البته این هوش مصنوعی دارای محدودیت هایی است. این فناوری برای تشخیص افراد دارای علایم کووید-19 طراحی نشده چرا که این افراد ممکن است به بیماری های دیگری مبتلا باشند که رفتاری مشابه با کرونا بروز دهند. همچنین علیرغم اینکه دقت آن بسیار بالا توصیف شده، نمی توان از آن برای تأیید حتمی ابتلای فرد به کرونا استفاده کرد.

آن طور که در گزارش نوشته شده این هوش مصنوعی فراتر از یک کار تحقیقاتی است. محققان در حال توسعه یک اپلیکیشن کاربردی هستند که می توان از آن به عنوان یک ابزار پیش غربالگری (Prescreening) برای ویروس کرونا استفاده کرد.

به گفته محققان فرد مشکوک به کرونا با استفاده از این اپ چند روز قبل از بیرون رفتن روی گوشی سرفه می نماید و در صورت عدم تشخیص علایم بیماری می تواند از منزل خارج گردد. محققان همچنین پا را فراتر گذاشته و می گویند می توان اپ را به گونه ای توسعه داد تا همواره به سرفه های بیمار گوش دهد. البته چنین رویکردی ممکن است مشکلاتی برای حریم خصوصی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه بیشتر مطلب فراوری اولین ماسک مجهز به هدفون در دنیا را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8127

به "تشخیص ابتلا به کرونا توسط هوش مصنوعی MIT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص ابتلا به کرونا توسط هوش مصنوعی MIT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید