تبرک، پیشگام در صنعت مواد غذایی

به گزارش مجله وبلاگ فروش، اولین محصول تبرک در سال 1377 رب گوجه فرنگی بود. این محصول در ابتدا با ظرفیت جذب 120 تن گوجه فرنگی در روز شروع شد. با استقبال بازار از این محصول، شرکت تبرک به تدریج با تجهیز خط فراوری به ماشین آلات نوین ایتالیایی، میزان مصرف گوجه فرنگی این مجموعه را از مقدار اولیه به روزانه 3 هزار تن افزایش داد.

تبرک، پیشگام در صنعت مواد غذایی

انواع سس های مایونز و کچاپ در طعم ها و بسته بندی های مختلف، فراوری انواع روغن های خوراکی، انواع محصولات کنسروی، آبمیوه طبیعی، مربا، بیسکوئیت، کیک و کلوچه از دیگر فراوریات تبرک است. مجموعه تبرک ظرف سال های اخیر با توجه به احتیاج بازار، به حوزه فراوری محصولات بهداشتی نیز وارد شده است و انواع دستمال های کاغذی و بهداشتی را با استفاده از باکیفیت ترین مواد اولیه فراوری می نماید.

هلدینگ تبرک را مجموعه ای از شرکت های مختلف تشکیل داده است. بوستانی، مدیرعامل تبرک سنگ بنای این هلدینگ را بیش از 20 سال پیش با خرید شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان پایه گذاری کرد. در واقع این شرکت هسته مرکزی شکل گیری مجموعه تبرک به شمار می رود که علاوه بر رب گوجه فرنگی در زمینه فراوری کشک، انواع سس و سرکه فعال است. شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان هم که از دیگر شرکت های زیرمجموعه گروه کارخانجات صنعتی تبرک محسوب می گردد به فراوری انواع کمپوت، رب گوجه فرنگی، انواع مربا، انواع مارمالاد، کنسرو سبزیجات و انواع پوره میوه و سبزیجات مشغول است.

شرکت نوش پونه خراسان از دیگر زیرمجموعه های هلدینگ تبرک است. فعالیت این شرکت در زمینه فراوری انواع آبمیوه، انواع بیسکوئیت، انواع کلوچه، انواع ویفر، روغن مایع مخلوط و انواع کیک است. شرکت بهینا با فراوری انواع سس های غذایی، سس گوجه فرنگی، بسته بندی چای و برنج فعالیت می نماید.

شرکت طلای سفید تبرک از دیگر زیرمجموعه های گروه کارخانجات صنعتی تبرک در زمینه فراوری انواع دستمال کاغذی، حوله کاغذی، پنبه و نوار بهداشتی، فعالیت دارد در حالی که خط فعالیت سنتی آن یعنی تصفیه پنبه، کماکان آماده جذب کشاورزان منطقه تربت حیدریه و مناطق مجاور است.

شرکت خوشمزه در فراوری ظروف بسته بندی صنایع غذایی مشغول فعالیت است. همچنین شرکت مهرانه در مورد فراوری مواد شوینده و شرکت مبین نگار در زمینه قوطی سازی به عنوان طرح های در توسعه آینده گروه کارخانجات صنعتی تبرک در نظر گرفته شده و به زودی زمینه جدیدی از کارآفرینی و اشتغال را رقم خواهد زد.

همچنین بوستانی مدیرعامل تبرک با هدف تکمیل زنجیره فراوری محصولات مجموعه شرکت هایش، شرکت اخشان اخلمد را که در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارد به گروه کارخانجات صنعتی تبرک افزود.

یاری به اشتغال زایی در مناطق محروم

با وجود اینکه مجموعه تبرک یک بنگاه فراوریی و مالی به شمار می رود، مدیرعامل تبرک و مدیران این مجموعه در کنار پیروزیت مالی، کوشش برای اشتغال زایی در مناطق محروم را نیز به عنوان یکی از اهداف خود تعریف نموده اند. به عبارتی، گروه کارخانجات صنعتی تبرک ایجاد اشتغال را صرفا روشی برای ارتقاء شرایط مالی خود ندانسته و این موضوع را یکی از مسئولیت های اجتماعی خود می داند. به همین دلیل این هلدینگ صنعتی کوشش می نماید با شناسایی نیروهای مستعد و مناسب در مناطق محروم و به کارگیری آن ها در مجموعه شرکت های خود، در ایجاد اشتغال برای این مناطق و یاری به اقتصاد خانواده های آن ها نقش موثری داشته باشد.

حرکت به سوی بازارهای جهانی

کیفیت بالای محصولات فراوریی گروه کارخانجات صنعتی تبرک، ورود این مجموعه را به بازارهای جهانی تسهیل نموده است. از دیگر نکات مثبت در این زمینه، تامین تمام مواد اولیه مورد احتیاج از منابع داخلی و عدم احتیاج به واردات است. این مسئله باعث می گردد که صادرات محصولات تبرک ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد. در حال حاضر محصولات هلدینگ تبرک به بازار بسیاری از کشورهای منطقه راه پیدا نموده است. همچنین رعایت استاندارد ملی و انطباق محصولات با استانداردهای جهانی، سبب شده راستا صادرات برای عرضه کالاهای تبرک جهت ورود به بازار کشورهایی مانند روسیه نیز هموار گردد.

وجود تنوع در سبد محصولات

توجه به ذائقه مشتری و رعایت استانداردهای بهداشتی سخت گیرانه در گروه کارخانجات صنعتی تبرک، این مجموعه را به یکی از پیروز ترین گروه های فراوریی کشور مبدل ساخته و سهم بالایی از بازار را به آن اختصاص داده است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9023

به "تبرک، پیشگام در صنعت مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبرک، پیشگام در صنعت مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید