تا به امروز حدود 6 هزار آزمایشگاه و 1478 خدمت در شبکه شاعا ثبت شده است

به گزارش مجله وبلاگ فروش، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: تا به امروز حدود 5 هزار و 839 آزمایشگاه و 1 هزار 478 خدمت در شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) ثبت شده است.

تا به امروز حدود 6 هزار آزمایشگاه و 1478 خدمت در شبکه شاعا ثبت شده است

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره توسعه شبکه آزمایشگاه های علمی ایران (شاعا) گفت: این شبکه آزمایشگاهی از سال 88 ضمن ابلاغ نظام نامه ای توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شروع به کار کرده است.

برومند با اشاره به اهداف راه اندازی این شبکه آزمایشگاه های علمی ایران ادامه داد: مدیریت و برنامه ریزی راهبردی در خصوص به روز بودن نیاز های آزمایشگاه ها و کارگاه ها در ارتباط با خرید تجهیزات آزمایشگاهی، به روز رسانی، استانداردسازی و توسعه نظام سلامت و ایمنی و همچنین افزایش بهره وری آزمایشگاه های مراکز علمی و فناوری به خصوص در برقراری ارتباط با صنعت و جامعه از اهداف شاعا است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره شرایط فعلی شاعا گفت: تا به امروز 5839 آزمایشگاه، 25 هزار و 830 تجهیزات و 1478 خدمت در این شبکه ثبت شده است همچنین تعداد آزمایشگاه های دارای شورای HSE نیز در شاعا حدود 100 مورد است.

وی گفت: طرح تامین تجهیزات مورد نیاز پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه مدیریت مدیریت زلزله در قالب 6 زیرپروژه و طرح توسعه و به روزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی در قالب 22 زیرپروژه شامل آزمایشگاه های موضوعی و براساس اولویت های پژوهش و فناوری کشور با استفاده از تسهیلات تامین خارجی تهیه شده است.

به گفته برومند؛ با پیگیری وزارت عتف در قانون بودجه سال 98 کل کشور، مبلغ 40 میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی وزارت عتف اختصاص داده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 2395

به "تا به امروز حدود 6 هزار آزمایشگاه و 1478 خدمت در شبکه شاعا ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز حدود 6 هزار آزمایشگاه و 1478 خدمت در شبکه شاعا ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید