بورسیه تحصیلی کانادا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان بین المللی برای تحصیل است. هزینه های تحصیل در کانادا بسیار بالا می باشد. کانادا برای کسانی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند، اما احتیاج به حمایت اقتصادی دارند، مجموعه ای از بورسیه های تحصیلی را در نظر گرفته است. Scholarships, grants, bursaries سه نوع متفاوت از بورسیه های تحصیلی در کانادا محسوب می شوند. بعضی از این بورسیه ها مانند Scholarships به دانشجویانی که دارای شایستگی تحصیلی هستند تعلق می گیرد. دستیابی به این بورسیه ها مستلزم داشتن رزومه قوی، معدل بالا، مشارکت های فوق برنامه و توانایی های خاص فرد است. Grants و bursaries یاری هزینه های اقتصادی است که در صورت احتیاج اقتصادی دانشجویان به آنها تعلق می گیرد. این بورسیه های تحصیلی توسط دولت کانادا، دانشگاه های کانادا و سایر سازمان ها ارائه می شوند.

بورسیه تحصیلی کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

بورسیه تحصیلی دولتی کانادا

  • یاری هزینه تحصیلی Banting برای دوره پسا دکترا: این بورسیه به دانشجویان بین المللی که در رشته های علوم طبیعی، علوم اجتماعی و پژوهش در زمینه بهداشت مشغول به تحصیل هستند، ارائه می گردد.
  • بورسیه های تحصیلی کانادا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی- دوره های کارشناسی ارشد: این بورسیه تحصیلی به دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در یکی از دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل اند ارائه می گردد.
  • بورسیه پژوهشی IDRC: این بورسیه برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه که در یک دانشگاه به رسمیت شناخته شده در کانادا تحصیل می نمایند، در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد NSERC: این بورسیه ها و یاری هزینه های تحصیلی به دانشجویان ممتازی که در علوم طبیعی و مهندسی در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا تحصیل می نمایند تعلق می گیرد. این یاری هزینه تحصیلی توسط NSERC تامین می گردد.
  • سازمان برنامه بورسیه های تحصیلی ایالات متحده آمریکا (OAS): بورسیه تحصیلی دولتی کانادا از طرف این سازمان، برای فارغ التحصیلان از هر کدام از کشورهای عضو OAS(از جمله کشورهای منتخب آمریکای لاتین و جزایر کارائیب) در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کانادا Vanier: این بورسیه به دانشجویان بین المللی دکترا که در یک دانشگاه معتبر در کانادا تحصیل می نمایند، تعلق می گیرد.

بورسیه های تحصیلی غیر دولتی کانادا

  • بورسیه زیست محیطی Anne Vallee: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی مقطع دکترای دانشگاه های معتبر کانادا در کبک یا بریتیش کلمبیا تعلق می گیرد که روی پروژه های تحقیقاتی حیوانات کار می نمایند.
  • بورسیه ها و یاری هزینه های تحصیلی ترودو: بنیاد ترودو تعدادی بورسیه و یاری هزینه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی مقطع دکترای دانشگاه های برگزیده کانادا، در نظر گرفته است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه های خاص

  • یاری هزینه دانشگاه Carleton برای دانشجویان بین المللی: این بورسیه تحصیلی به صورت اتوماتیک و بر طبق درخواست پذیرش، برای تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه بین المللی دانشگاه Concordia: یاری هزینه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی که در دانشگاه Concordia کبک در مقطع کارشناسی تحصیل می نمایند، وجو دارد.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه Dalhousie: بورسیه دانشگاه Dalhousie به تمامی دانشجویان بین المللی و کانادایی که در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می نمایند، تعلق می گیرد. این دانشگاه در شهر هالیفاکس واقع شده است.
  • بورسیه تحصیلی Fairleigh Dickinson برای دانشجویان بین المللی: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی تمامی مقاطع تحصیلی که در دانشگاه Fairleigh Dickinson ونکوور تحصیل می نمایند، تعلق می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی HEC Montréal: این بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی های تحصیلی و احتیاج اقتصادی دانشجویان بین المللی مدرسه بازرگانی HEC Montréal در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی در کالج Humber کانادا: کالج Humber در تورنتو طیف وسیعی از یاری هزینه های تحصیلی را در مقاطع مختلف برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.
  • بورسیه و یاری هزینه تحصیلی دانشگاه مک گیل: دانشگاه مک گیل برنامه های اقتصادی متنوعی را را برای دانشجویان بین المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی و پسا دکترا در نظر گرفته است. از جمله این برنامه ها، بورسیه McGill Entrance، PBEEE و بورسیه تحصیلی Quebec Merit می باشد.
  • بورسیه بین المللی دانشگاه Queen: بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی دانشگاه Queen که در کینگستون انتاریو واقع شده است، وجود دارد. بعضی از این بورسیه ها مختص دانشجویان کشورهای هند، پاکستان و ایالات متحده می باشند.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه Quest: این بورسیه تحصیلی معادل 2000 دلار کانادا است. این مبلغ، شهریه دانشگاه را پوشش می دهد. تمامی دانشجویان بین المللی دانشگاه Quest واجد شرایط برخورداری از این بورسیه تحصیلی می باشند.
  • بورسیه تحصیلی UBC: یک پایگاه داده قابل جستجو از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این بورسیه های تحصیلی شامل یاری هزینه تحصیلی برای مقاطع دکترای 4 ساله و کارشناسی ارشد می باشد.
  • بورسیه تحصیلی بین المللی دانشگاه آلبرتا: طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که در مقاطع مختلف دانشگاه آلبرتا تحصیل می نمایند، وجود دارد.
  • بورسیه های بین المللی دانشگاه کلگری: دانشگاه کلگری بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می نماید. مبلغ این بورسیه های تحصیلی از 500 دلار تا 60 هزار دلار کانادا می تواند متغیر باشد.
  • دانشگاه مانیتوبا: بورسیه های تحصیلی دانشگاه مانیتوبا به دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر این دانشگاه ارائه می گردد. دانشکده های دانشگاه، فهرستی از این بورسیه های تحصیلی را ارائه می نمایند.
  • یاری هزینه برای دانشجویان بین المللی دانشگاه ساسکاچوان: دانشگاه ساسکاچوان برای دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بر اساس شایستگی های تحصیلی شان بورسیه هایی را در نظر گرفته است.
  • بورسیه تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تورنتو انتاریو: دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین المللی و کانادایی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته است.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه واترلو برای دانشجویان بین المللی: دانشگاه واترلو برای دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه های تحصیلی در نظر می گیرد.
  • یاری هزینه های تحصیلی دانشگاه سایمون فریزر: دانشگاه سایمون فریزر طیف وسیعی از بورسیه ها و یاری هزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی و کانادایی خود ارائه می نماید.
  • بورسیه های تحصیلی دانشگاه وسترن: دانشگاه وسترن بورسیه های تحصیلی کانادایی زیادی را به دانشجویان بین المللی که مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند، ارائه می نماید.
  • برنامه دانشجویان بین المللی دانشگاه یورک: دانشگاه یورک در تورنتو بورسیه های تحصیلی متعددی را برای تحصیل دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر این دانشگاه ارائه می نماید.

اگر شما هم علاقمند به تحصیل در دانشگاه های کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید. مشاوران ما شرایط شما را آنالیز نموده و در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3316

به "بورسیه تحصیلی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورسیه تحصیلی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید