با برند دولچه و گابانا (دی اند جی) بیشتر آشنا شویم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خانه مد دولچه و گابانا (دی اند جی) در سال 1985 توسط دو طراح ایتالیایی به نام های دومینیکو دولچه Domenico Dolce و استفانو گابانا Stefano Gabbana تاسیس شد و اکنون یکی از پرطرفدارترین برندهای ایتالیایی در جهان است.

با برند دولچه و گابانا (دی اند جی) بیشتر آشنا شویم

دولچه و گابانا، خانه مدی بسیار مشهور واقع در میلان ایتالیاست. این برند، در سال 1985 توسط دو طراح دومینیکو دولچه Domenico Dolce و استفانوگابانا Stefano Gabbana تاسیس شد. دولچه و گابانا به خاطر طراحی های منحصر به فرد و تیپ خاص خود مشهورهستند. آن ها سال ها توانستند با طراحی های خود به ستارگان درخشش واقعی خبرنگاران ها راببخشند. کالکشن های آن ها بازتابی از رسم و رسوم کشور ایتالیاست که الهام گرفته ازدهه شصت میلادی است.

داستان موفقیت دولچه و گابانا

داستان موفقیت آنها به بیست و دو سال پیش بازمیگردد هنگامی که این دو طراح با 1500 دلار در جیب کسب و کار خود را راه انداختند. ازآنموقع، برند آنها به قله های موفقیت در زمینه تولید کالکشن های لباس واکسسوری زنان رسید. این دو طراح کار خود را از دستیاری در آتلیه هایی در میلانآغاز کردند. پس از یافتن اهداف و علایق مشترک در یکدیگر، در سال 1985 با قرار دادننامشان در کنار یکدیگر برند خود را شکل دادند.

آنها اولین کالکشن لباس های زنانه خود را درسال 1985 عرضه کردند. از آنجایی که پول کافی برای استخدام مدل برای شوی لباس خودنداشتند از دوستان خود تقاضا کردند در این کار کمکشان کنند. آنها حتی از رویه تخت به عنوان پرده استیج شوی خود استفاده کردند. فروش اولین کالکشن آنها انقدرنا امید کننده بود که آن دو ناچار شدند تا به فکر لغو سفارش پارچه برای کالکشندوم خود بیفتند اما تصادفا پیغام لغو درخواست پارچه به شرکت نرسید و پارچه هاآماده شدند. از این رو آنها مجبور به تولید کالکشن دوم خود شدند. در همین حیناولین فروشگاه خود را بازگشایی کردند و به نتایج امیدوارکننده ای دست یافتند.

چهارمین شوی فشن آنها، تاثیر مهمی بر بازار مدایتالیا گذاشت. در این کالکشن دولچه به ریشه های سیسیلی خود رجوع کرد. این شو باموفقیت بی نظیری روبرو شد به طوری که یکی از لباس های طراحی شده به پیراهنسیسیلیشهرت یافت و در بین صد لباس مهم طراحی شده دنیا قرار گرفت.

تداوم موفقیت برند دی اند جی

پس ازموفقیت این شو، دولچه و گابانا راستا موفقیت را تا به امروز طی کردند و هرگز به عقببازنگشتند. این دو کالکشن لباس های مردانه را نیز به کارهای خود اضافه کردند. آن هاهمچنین، در فروشگاههای ایتالیا، هنگ کنگ و ژاپن خود عطرهایی به نام خود به فروشرساندند. هر دو طراح از شیوه زندگی آزاد هنری الهام گرفته اند و این در کالکشنهایشان که در آنها رنگ های تیره و تصویر حیوانات به کار گرفته شده است، به وضوح دیده می گردد. عطش طراحی لباس برای آن هاهمانند ساخت فیلم است. آنها داستانی را خلق می کنند و سپس به طراحی لباس بر پایه آن داستان می پردازند. D&Gشامل کت و شلوار گانگستری، کت های گل گلی و غیره نیز می گردد. کالکشن زنانه آنهاهمواره به همراه کمپین های تبلیغاتی متعدد ارائه می گردد. این دو طراح در سال 1996 به کارمورد علاقه خود یعنی طراحی، زمینه ای موسیقیایی اضافه کردند. آنها اولین تک آهنگخود را خواندند و در آن از عشق خود یعنی دولچه و گابانا سخن به میان آوردند.

شانس در موفقیت هر دو طراح نقش عمده ای را ایفا کرده است. اگر چه نام هایبزرگی مانند آرمانی و ورساچی در ایتالیا حضور دارند، ولی آنها نیز توانسته اند بخش قابلتوجهی از توجه ها و سهم بازار ایتایا را به خود اختصاص دهند.

تا سال 1997، شرکت دی اند جی، درآمد سالانه بالغ بر 400 میلیون پوندداشت. دولچه و گابانا اعلام کردند که میخواهند در سن 40 سالگی بازنشته شوند. آنها در سال 2010فروشگاهی در ملبورن استرالیا بازگشایی کردند. پیدا کردن مکان مناسبی برای فروشگاهآسان نبود اما نهایتا آنها در خیابان کالینز در قلب شهر مکان مناسبی پیدا کردند.رابطه عاطفی میان آن دو چند سال قبل به انتها رسید اما رابطه کاری همچنان بهقوت پیشین ادامه دارد. دولچه و گابانا تا به امروز، راهی طولانی را از زمانی کهبرندشان را سی سال پیش در میلان راه اندازی کردند طی کرده اند.

آنها کسب و کار خود را به خاطر پول یا شهرت آغاز نکردند بلکه با عشق بهکار طراحی و لذت بردن از انجام آن وارد این عرصه شدند. آنها کاملا عاشق دنیای فشن وطراحی لباس بودند و این موضوع را خیلیبلند و آشکار به همه افراد در سرتاسر دنیا نشان دادند.

گروه مد و پوشاک خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9029

به "با برند دولچه و گابانا (دی اند جی) بیشتر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برند دولچه و گابانا (دی اند جی) بیشتر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید