این کار را هرگز قبل از خواب انجام ندهید

به گزارش مجله وبلاگ فروش، کیفیت خواب بر تمام جنبه های زندگی ما اثر می گذارد، اگر خواب خوبی نداشته باشیم ممکن است حتی نتوانیم انسان خوبی باشیم؛ زیرا بی خوابی ما را کج خلق می نماید.

این کار را هرگز قبل از خواب انجام ندهید

به گزارش خبرنگاران به نقل از بست لایف، خواب بد بر ترشح نامتعادل هورمون ها، نقص عملکرد کبد، استرس داشتن و سیستم گوارش اثر دارد. بعضی از کارهایی که قبل از خواب انجام می دهیم، کیفیت خواب را به شدت پایین می آورد و حتی اگر به اندازه کافی در روز بخوابیم باز هم اثر مثبت بر ما نخواهد داشت. این موضوع به اندازه ساعات خواب کافی در روز اهمیت دارد. در واقع بدترین کاری که می توانیم قبل از خواب انجام دهیم نگاه کردن به نمایشگر است مانند صفحه موبایل، تلویزیون، لپ تاپ و تبلت.

نمایشگرها ازبین برنده خواب باکیفیت هستند

ناتالی واتسون، پروفسور نورولوژ، می گوید: اگر می خواهید خواب خوبی داشته باشید باید حدود نیم ساعت قبل از خواب، از وسایل الکترونیکی فاصله بگیرید. متاسفانه بیش از 90 درصد بزرگسالان قبل از خواب با وسایل الکترونیکی کلنجار می فرایند و فکر می نمایند این گونه راحت تر خوابشان می برد. واتسون می گوید: احساس احتیاج مداوم به چک کردن صفحه تلفن، مغز ما را در حالت هوشیار و آماده باش نگه می دارد که اجازه خواب عمیق را نمی دهد.

  • این 8 خوراکی را قبل از خواب حتما بخورید

توصیه هایی برای داشتن خواب باکیفیت

در واقع برای بالا بردن کیفیت خواب خود می توانیم از یک نور آبی در اتاق خواب استفاده کنیم که سطح ترشح ملاتونین (هورمون تنظیم ساعت خواب) افزایش می دهد. همچنین برای بالا بردن هوشیاری مغز و راحت بیدار شدن در صبح، بهتر است قبل از خواب کتاب یا مجله بخوانید.

ترجمه از ایرنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7086

به "این کار را هرگز قبل از خواب انجام ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کار را هرگز قبل از خواب انجام ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید