ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات

به گزارش مجله وبلاگ فروش، تهران (پانا) - تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان فناوری اطلاعات ایران مبادله شد.

ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم تبادل تفاهم نامه مشترک میان دو وزارت خانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات، تحقق اهداف این تفاهم نامه را در چهار محور اصلی، بسیار حائز اهمیت و اساسی توصیف کرد و در مذاکرات حین انجام این رویداد گفت: ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات مانند هنرستان های امنیت سایبری، توسعه نگرش کار آفرینی دانش آموزان با رویکرد تربیت نیروی انسانی ماهر، نوافرین و کارآفرین مورد احتیاج بازار کار حوزه فناوری اطلاعات در کشور و برگزاری رویدادهای کارآفرینی با موضوع فناوری اطلاعات و مدارس فصلی برنامه نویسی از جمله مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه هستند.

معاون وزیر ارتباطات با یادآوری این مهم که طی دو دهه آینده، اصلی ترین مهارت مورد احتیاج شامل مهارت کارآفرینی است، در مورد محور چهارم بیان نمود در طول دو سال گذشته بیش از سه هزار دانش آموز در دوره های مهارت آموزی نظیر مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات آموزش دیده اند و این دوره ها در مورد برگزاری دوره های تربیت مربی با رویکرد آشنایی کسب و کارهای بر پایه فناوری اطلاعات نیز قابلیت توسعه و تسری بخشیدن را دارد.

در ادامه این مراسم، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ضمن ابراز همدلی به منظور دستیابی به اهداف این تفاهم نامه، نسبت به تصحیح ایجاد جهت گیری های فناوری اطلاعات در حوزه آموزش، اظهار امیدواری کرد و اضافه کرد سالانه حدود 950 هزار هنرجوی هنرستانی وارد بازار کار می شوند که نیروی کار بالقوه ای هستند که به معنای عملیاتی آمادگی ورود به نظام اشتغال را ندارند. لذا یاری به اقتضائات کارآفرینی وظیفه مهمی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران در این تفاهم نامه می تواند به عهده داشته باشد.

این تفاهم نامه که در حضور مدیران دو وزارت خانه و سازمان نظام صنفی رایانه ای در سالن فیروزه سازمان فناوری اطلاعات ایران مبادله شد در هشت ماده تنظیم شده و اعتبار آن به مدت سه سال است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7593

به "ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد هنرستان های فناوری اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید