ایتالیا و شیرینی خاصی که برای یک عروسی ابداع شد!

به گزارش مجله وبلاگ فروش، شبه جزیره ایتالیا که به دلیل شکل ظاهری اش به چکمه اروپا معروف است، پیشینه ای غنی و تاریخی پر فراز و نشیب دارد. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درمورد این کشور کهن به وب سایت خبرنگاران مراجعه نمایید. در این کشور نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا، فستیوال ها و جشنواره ها اهمیت زیادی دارند. علاوه بر این، سنت ها در ایتالیا بسیار محترم شمرده می شوند. مجله خبرنگاران، در این مقاله به یکی از فستیوال های جالب به نام فستیوال تورونه در ایتالیا می پردازد. جشنواره ای که با کریسمس و سال نوی مسیحی عجین شده است و گردشگران را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می کشد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایتالیا و شیرینی خاصی که برای یک عروسی ابداع شد!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

از ایتالیا چه می دانید؟

کشور ایتالیا به همراه دو جزیره سیسیل و ساردنی که جزء خاک آن محسوب می شوند، در قسمت جنوبی اروپا قرار گرفته است. این کشور تاریخی که تمدن رم باستان در آن شکل گرفته است، در دوران جنگ دنیای دوم، ایتالیا در جبهه مخالف متفقین به جنگ پرداخت و باخت. برای آگاهی بیشتر در خصوص تاریخ این کشور کهن، می توانید به مقاله ی تاریخ ایتالیا مراجعه نمایید. اما آنچه قصد داریم تا در این مقاله به آن بپردازیم، نه تنها ارتباطی به جنگ ندارد بلکه موضوعی شیرین و جالب است.

تورونه، این خوراکی جذاب!

در ایتالیا کریسمس هیچ وقت حقیقتا شروع نمی شود، مگر اینکه شما بتوانید در مغازه ها و سوپرمارکت ها تورونه ها را ببینید. تورونه (Torrone)، نوعی خوراکی ایتالیایی و مخصوص عید کریسمس است که به نوعی سمبل تاریخچه غذاهای ایتالیایی به شمار می آید. آنچه از قدیم به تا امروز باقی مانده است، نشان میدهد که شکل مکعبی تورونه ها از ابتدا تاکنون به همین شکل حفظ شده. در پخت این شیرینی از انواع مغزها و دانه کنجد استفاده می شود. سایر نواحی ایتالیا نیز هرکدام نسخه خود را از تورونه دارند.

فستیوال تورونه در ایتالیا و شیرینی محبوب

فستیوال تورونه و سایر فستیوال های محلی، مکان مناسبی است که این کیک سنتی را در آن ها پیدا کنید. انواع مختلفی از تورونه وجود دارد و در آن انواع مختلفی از مواد مغذی استفاده می شود. بنابراین، کاملا طبیعی است که این خوراکی مخصوص ایتالیایی رویدادی مختص به خود داشته باشد و یکی از مشهورترین آن ها که از جاذبه های گردشگری ایتالیا محسوب می شود، جشنواره تورونه در کرموناست. کرمونا علاوه بر تورونه ها به خاطر ویولون هایش نیز معروف است. در نتیجه، موسیقی در جشنواره های این شهر اهمیت ویژه ای دارد و صدای ویولون تمامی وقایع را همراهی می نماید.

با این وجود، شاید جالب ترین گردهمایی مردمی که به یک جشن تاریخی باز می شود، شاید همین فستیوال باشد. در این مدت، شهر به سال 1430 میلادی باز می شود. همه چیز رنگ و بوی قرون وسطایی می گیرد و ازدواج تاریخی بانو ویسکنتی و فرانچسکو اسفورزا بازسازی می شود. در این رخداد علاوه بر موسیقی و پرچم های کوچکی که در هوا تکان می خورند، مسابقه پخت بهترین تورونه نیز برگزار می شود. به برنده این رقابت نیز با آتش بازی و موسیقی زنده، برای دریافت جایزه خود روی صحنه ظاهر می شود.

فستیوال تورونه در ایتالیا فقط برای بزرگترها نیست، بلکه بچه ها نیز می توانند در آن شرکت نمایند. از بازی ها و موسیقی گرفته تا پخت بیسکوییت که می تواند برای بچه ها دلچسب و سرگرم نماینده باشد. علاوه بر این، رخدادهای دیگری هم در این فستیوال تدارک دیده شده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به جایزه تورونه درو، تورونه طلایی و تورونه هایی با چندین طعم مختلف اشاره نمود.

تاریخچه تورونه

طبق آنچه در تاریخ آمده است، تورونه ابتدا به عنوان دسر در یک جشن عروسی مهم ابداع شد. داماد از سرآشپز خواست تا یک کیک جدید برای عروسی بپزد که در آن از عسل، بادام و سفیده تخم مرغ استفاده شود. مخلوط این مواد، همان چیزی است که امروزه به آن تورونه می گوییم.

اگر قصد سفر به ایتالیا را در سر دارید، بهتر است از قبل مقاله هزینه های سفر به ایتالیا را آنالیز کنید.

فستیوال تورونه و هرآنچه ضروری است بدانید!

فستیوال تورونه در ایتالیا معمولا در هفته سوم نوامبر برگزار می شود. مهمان ویژه این فستیوال هم تورونه کرمونی است که دندان های شرکت نمایندگان را به دردسر می اندازد! اما خوردن تورونه تنها کاری نیست که بتوانید در این جشنواره انجام بدهید. در حقیقت، هر سال برنامه ای طرح می شود که براساس آن موضوع فستیوال مشخص می شود. برای اینکه این فستیوال جالب را از دست ندهید، می توانید رزرو تور ایتالیا را از وب سایت ما انجام دهید.

تورونه درو، جایزه ای برای افراد مهم

تورونه درو، جایزه ای است که به افراد معروف و شناخته شده اعطا می شود. افرادی که به نماد شهر تبدیل شده اند و در واقع معرف شهر هستند. این جایزه ممکن است به افراد داخل شهر یا هر نقطه ای از دنیا تعلق بگیرد. ورزش، خبرنگاری، بازیگری و فوتبال تنها بعضی از زمینه هایی است که افراد در آن ها مورد آنالیز قرار می گیرند.

در این مقاله، به معرفی یکی از شیرینی های معروف ایتالیا پرداختیم و تاریخچه آن را توضیح دادیم. شما برای سفر به این کشور هیجان انگیز و شرکت در فستیوال تورونه در ایتالیا، می توانید از خبرنگاران بلیط هواپیما را خریداری کنید. آیا فستیوال جالب دیگری را می شناسید؟ تجربه ها و اطلاعات خودتان را درمورد فستیوال های جالب با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 79

به "ایتالیا و شیرینی خاصی که برای یک عروسی ابداع شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا و شیرینی خاصی که برای یک عروسی ابداع شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید