انگلیسی ها هم مقامات روس را تحریم کردند

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران : وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه 26 مهر 1399 با صدور بیانیه ای، از تحریم 6 مقام بلند پایه و یک سازمان روس به دلیل آنچه دست داشتن در مسمومیت الکسی ناوالنی رهبر مخالفان روسیه نامید، اطلاع داد.

انگلیسی ها هم مقامات روس را تحریم کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین ،معاون اول و رئیس امور سیاست داخلی نهاد ریاست جمهوری، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان امنیتی دولت فدرال روسیه از جمله مقام های نام برده در فهرست تحریم های انگلیس هستند.

بر این اساس، اموال افراد یادشده در انگلیس مسدود و قادر به انجام سفر به این کشور نخواهند بود. پیشتر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز تحریم مشابهی را علیه روسیه وضع کردند.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است که دولت لندن و شرکا درباره غیرقابل توجیه بودن مسمومیت آقای ناوالنی جز به وسیله دخالت روسیه، اشتراک نظر دارند.

انگلیس بر همین اساس از مسکو خواسته تا در مورد مسمومیت یکی از شهروندانش در خاک این کشور توسط ماده شیمیایی منع شده تحقیقات کامل و شفافی انجام دهد.

بیانیه یادشده حاکیست: تحریم هایی که اینک به اجرا درآمده، پیغام محکمی را به مسکو ارسال می نماید که استفاده از تسلیحات شیمیایی پیغامدهایی را در پی دارد و تهدیدی علیه حاکمیت نظام بین الملل است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه هم در این رابطه گفت: ما مصمم هستیم تا از آنهایی که در این پرونده مسئول هستند حساب بکشیم.

این درحالیست که وزیر خارجه روسیه تهدید نموده بود که در صورت اعمال تحریم ها، تماس های دیپلماتیک با کشورهای غربی را متوقف خواهد نمود.سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس سیاست خارجی گفت: ما احتمالاً مجبوریم به طور موقت تماس با کسانی که در غرب مسئول سیاست خارجی هستند و نیازی به گفت وگو با احترام متقابل ندارند را متوقف کنیم.

ناوالنی که یکی از اصلی ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه است، بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد.

وی پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری ادعا کردند نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

تمام ابعاد شرایط پیرامون مسمومیت ناوالنی حاکی از استفاده کشورهای غربی بویژه آمریکا از این مساله برای اهداف خود است و مقام های روس نیز بارها در این مورد نارضایتی خود را اعلام نموده و خواهان همکاری آلمان برای حل این مساله و نتیجه دریافت از تحقیقات شده اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 7862

به "انگلیسی ها هم مقامات روس را تحریم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها هم مقامات روس را تحریم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید