انتقاد نمایندگان از تصمیم آنی بازگشایی حضوری مدارس ، حضور دانش آموزان اختیاری است ، بعد از بازگشایی حضوری مدارس پیک ابتلا رخ می دهد؟

به گزارش مجله وبلاگ فروش، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فوق العاده این کمیسیون برای آنالیز نحوه بازگشایی مدارس گفت که در این جلسه مسوولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که بازگشایی براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است و وزارت آموزش و پرورش نیز تابع این تصمیمات است.

انتقاد نمایندگان از تصمیم آنی بازگشایی حضوری مدارس ، حضور دانش آموزان اختیاری است ، بعد از بازگشایی حضوری مدارس پیک ابتلا رخ می دهد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، زهرا شیخی در شرح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمیسیون بهداشت 16 شهریور ماه جلسه ویژه ای را برای آنالیز موضوع بازگشایی مدارس با حضور فیزیکی دانش آموزان برگزار کرد این جلسه با حضور مسوولانی از وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان برگزار گردید.

وی اضافه کرد: شرحات معاونان وزیر آموزش و پرورش این بود که بازگشایی مدارس با حضور فیزیکی دانش آموزان طبق تصمیم ستاد کرونا بوده که وزارت آموزش و پرورش آن را عملیاتی نموده است. از این به بعد هم هر تصمیمی که ستاد اتحاذ کند ما آن را اجرا می کنیم اگر قرار بر حضور فیزیکی دانش آموزان نباشد وزارت آموزش و پرورش آماده آموزش مجازی و آنلاین است.

وی اضافه کرد: مسوولان وزارت آموزش و پرورش این موضوع را هم بیان کردند که حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است و این تصمیمی است که به خانواده ها سپرده شده است. برای ما هم رعایت پروتکل ها در شرایط زرد مربوط به شیوع کرونا سخت است ، چون در شرایط قرمز تکلیف معلوم بوده و آموزش مجازی است، اما در شرایط زرد آموزش حضوری با رعایت پروتکل ها صورت می گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت های مسوولان وزارت بهداشت گفت: شرح مسوولان وزارت بهداشت این بود که بر روی کاغذ پروتکل های سختگیرانه ای برای رعایت در مدارس جهت حضور فیزیکی دانش آموزان آورده شده است، اما این که چقدر می توانند آن را در مدارس اجرا نمایند، مهم است ما در وزارت بهداشت سعی می کنیم بر نحوه اجرای پروتکل ها نظارت داشته باشیم. معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز شرح داد که تجربه کشورهای دیگر نشان داده که بعد از بازگشایی مدارس به صورت فیزیکی، پیک ابتلا رخ می دهد.

شیخی با بیان این که نمایندگان در این جلسه از تصمیم یک مرتبه و آنی برای حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس انتقاد کردند، گفت: ما در این جلسه بیان کردیم که قطعا آموزش حضوری بهتر است و ما هم معتقدیم که باید همه زندگی با ویروس کرونا را یاد بگیرند، ولی آیا مقایسه شرایط کشورمان با سایر کشورها و به دنبال آن بازگشایی مدارس استدلال درستی است؟ کشور ما به دلیل تحریم دارو و امکانات در شرایط متفاوتی با سایر کشورها واقع شده است. ما این نگرانی را هم مطرح کردیم اگر خدای نانموده بچه ها به کرونا مبتلا شوند آیا امکانات بیمارستانی و دارویی به اندازه لازم برای درمان آنها وجود دارد؟

شیخی اضافه کرد: ما در این جلسه از تصمیمات خلق الساعه یک دفعه و آنی انتقاد کردیم به جای این که یک مرتبه دانش آموزان را موظف به حضور در مدارس نمایند می توانستند برنامه ریزی برای حضور دانش آموزان از اول مهر داشته و برای این کار از ظرفیت سایر وزارت خانه ها و همکاری مجلس هم استفاده نمایند با این کار امکان تزریق کادر بهداشتی و آموزشی به وزارت آموزش و پرورش برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس وجود داشت، اقدامی که با اعلام یک دفعه و عجولانه بازگشایی مدارس از بین رفت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جمعبندی این جلسه گفت: کمیسیون آموزش اعلام آمادگی کرد کمیته های متشکل از دو وزارت خانه بهداشت و آموزش و پرورش و کمیسیون بهداشت برای نظارت دقیق بر اجرای پروتکل های بهداشتی تشکیل گردد همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت خط فراوریی را برای فراوری ماسک بچه ها و دانش آموزان راه اندازی نمایند.

وی در خاتمه گفت: این دغدغه هم مطرح شد که مسئولیت مدنی اتفاقی که خدای نانموده برای دانش آموزان رخ دهد، برعهده چه کسی است که باید این موضوع هم روشن گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 6978

به "انتقاد نمایندگان از تصمیم آنی بازگشایی حضوری مدارس ، حضور دانش آموزان اختیاری است ، بعد از بازگشایی حضوری مدارس پیک ابتلا رخ می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نمایندگان از تصمیم آنی بازگشایی حضوری مدارس ، حضور دانش آموزان اختیاری است ، بعد از بازگشایی حضوری مدارس پیک ابتلا رخ می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید