انبارسازی نفت ارزان پرطرفدار در چین

به گزارش مجله وبلاگ فروش، با افت شدید قیمت های نفت و پیش بینی ریزش تقاضای دنیای در سال 2020، چین که بزرگترین واردکننده دنیا است، فرصت را غنمیت شمرده و به خرید بی سابقه نفت اورال روسیه پرداخته است.

انبارسازی نفت ارزان پرطرفدار در چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، چین 1.6 میلیون تن نفت اورال روسیه را برای بارگیری در ماه آینده خریداری نموده است که 400 هزار تن در مقایسه با بارگیری نفت در ژانویه افزایش نشان می دهد. این اقدام چین از مسکو در جنگ قیمت و سهم بازار با عربستان سعودی حمایت خواهد نمود.

نفت اورال روسیه به حدی ارزان شده که مقاومت در برابر خرید آن برای چینیها سخت است. این گرید نفتی روز چهارشنبه حدود 9 درصد سقوط کرد و به 21 دلار در هر بشکه رسید.

اما اوضاع بازار برای این گرید نفتی کاملا مثبت نیست چرا که تقاضا در اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت افت نموده است و خرید چینیها تنها بخشی از این افت تقاضا را جبران می نماید.

همزمان بانک BOFIT فنلاند پیش بینی نموده است اقتصاد روسیه سال جاری یک درصد کوچک خواهد شد در حالی که پیش از این نرخ رشد مالی 1.9 درصدی را برای این کشور پیش بینی نموده بود.

جنگ قیمت نفت با عربستان سعودی و افت تقاضا برای نفت که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، ممکن است تاب آوری روسیه را تضعیف کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت ریستاد انرژی پیش بینی نموده است که اوضاع بسیار بدتر خواهد شد و اپیدمی کرونا باعث خواهد شد تقاضای جهانی برای نفت در سال 2020 به میزان 4.9 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند که معادل افت پنج درصدی خواهد بود. این رقم بسیار قابل توجه است زیرا ریستاد انرژی هفته گذشته کاهش تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی جاری را 2.9 میلیون بشکه در روز تخمین زده بود. پیش بینیهای نفتی با ادامه شیوع ویروس کرونا به سرعت تغییر می نمایند و در آوریل صنعت نفت ممکن است با واقعیت روبرو گردد زیرا پیش بینی می گردد تقاضا برای نفت در این ماه نسبت به مدت مشابه سال 2019 به میزان 16 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. برای روسیه چنین اتفاقی فاجعه آمیز به نظر می رسد اما برای چین که خاستگاه شیوع ویروس کرونا بوده، فرصت خوبی برای ذخیره سازی نفت ارزان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 3502

به "انبارسازی نفت ارزان پرطرفدار در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انبارسازی نفت ارزان پرطرفدار در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید