اعلام بازسازی خانه تاریخی اعتصام الملک آشتیانی با مشارکت مالک

به گزارش مجله وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی خانه تاریخی اعتصام الملک آشتیانی با مشارکت مالک صورت می گیرد.

اعلام بازسازی خانه تاریخی اعتصام الملک آشتیانی با مشارکت مالک

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

علیرضا امیری گفت: خانه تاریخی میرزا ابراهیم اعتصام الملک مستوفی آشتیانی یکی از خانه های زیبای شهرستان آشتیان است که در کنار رودخانه ای در وسط شهر آشتیان واقع شده و نسرین محبی مالک این بنا برای حفظ و نگهداری آن دست به بازسازی و حفاظت این مجموعه زیبا زده است.

امیری اضافه نمود: این بنا مربوط به دوره قاجار بوده و دسترسی به این خانه به وسیله یک کوچه باریک میسر است. این موضوع باعث شده خانه از شلوغی های شهری دور مانده و از آرامشی بی نظیر برخوردار باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان گفت: بازسازی خانه تاریخی خانه میرزا ابراهیم اعتصام الملک مستوفی آشتیانی با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان و مالک بنا با هدف استحکام بخشی بنا با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 400 میلیون ریال انجام شد.

امیری اظهار کرد: بازسازی و بازسازی بام، تزئینات آجری و نمای بیرونی ساختمان، اتاقها، پی بندی بنا برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، شیب بندی و تسطیح اطراف این اثر تاریخی اجرا شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آشتیان با اشاره به اینکه بانو پروین اعتصامی شاعر بلند آوازه ایران نوه میرزا ابراهیم اعتصام الملک آشتیانی است، گفت: خانه های تاریخی در ایران بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی کشور را تشکیل می دهند و تخریب آنها از میان رفتن شناسنامه فرهنگی و هویت تاریخی است. به گفته وی، بنای خانه میرزا ابراهیم اعتصام الملک در تاریخ 18 اردیبهشت 98 به شماره 32497 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8852

به "اعلام بازسازی خانه تاریخی اعتصام الملک آشتیانی با مشارکت مالک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازسازی خانه تاریخی اعتصام الملک آشتیانی با مشارکت مالک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید