اعتراض هزاران پرتغالی به نژادپرستی در آمریکا

به گزارش مجله وبلاگ فروش، با گذشت 11 روز از قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی، خیابان های پرتغال نیز در راستای همراهی با جنبش ضد نژادپرستی در ایالات متحده به صحنه اعتراض هزاران نفر از شهروندان این کشور اروپایی تبدیل شد.

اعتراض هزاران پرتغالی به نژادپرستی در آمریکا

به گزارش خبرگزاری افه، هزاران نفر از شهروندان پرتغال دیروز (شنبه) در اعتراض به خشونت های پلیس، نژادپرستی گسترده و برای همراهی با اعتراض هایی که این روزها مرزهای جغرافیایی آمریکا را در نوردیده، به خیابان ها آمدند.

تظاهرات گسترده ای که با قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار از شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتای آمریکا آغاز شد و با گذشت 11 روز، معترضان پرتغالی در شهرهای مختلف از جمله لیسبون، اوپورتو و براگا را با خود همراه نموده است.

معترضان در حالی که شعارهایی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فریاد می زدند، پلاکارد نوشته هایی همچون رجحان سفیدپوستان، بیماری همه گیر است و نژادپرستی می کشد در دست داشتند.

جورج فلوید 46 ساله، هفتم خرداد ماه در حالی که فریاد می زد زانویت را بردار، نمی توانم نفس بکشم توسط پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به قتل رسید این مساله باعث گسترش موج نارضایتی از تبعیض نژادی و نابرابری در سراسر ایالات متحده و دنیا شد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 4947

به "اعتراض هزاران پرتغالی به نژادپرستی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض هزاران پرتغالی به نژادپرستی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید