اختصاصی خبرنگاران، تأسیس اولین مجلس ملی مخالفان برای سرنگونی آل سعود

به گزارش مجله وبلاگ فروش، گروه های مخالف نظام عربستان در خارج از این کشور از تأسیس اولین مجلس ملی با هدف سرنگونی آل سعود خبر دادند.

اختصاصی خبرنگاران، تأسیس اولین مجلس ملی مخالفان برای سرنگونی آل سعود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مخالفان عربستان سعودی در خارج از این کشور از تأسیس اولین مجلس ملی انتقالی برای سرنگونی رژیم موروثی سعودی خبر دادند. مخالفان نظام سعودی در خارج از کشور متشکل از احزاب و بعضی شخصیت های سیاسی از جمله دخیل بن ناصر القحطانی دبیرکل جنبش آزادی شبه جزیره عرب در سایت های شبکه های اجتماعی درباره برگزاری جلسه ای با هدف اعلام تاسیس اولین مجلس ملی انتقالی گزارش دادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش حاضران در این نشست که پشت درهای بسته برگزار گردید از تأسیس اولین مجلس ملی انتقالی خبر دادند.

محمد القحطانی مشاور سابق دولت عربستان، دکتر معن الجربا دبیر کل جنبش کرامت عربستان، عبدالله الغامدی فعال سیاسی سعودی و دکتر راجا الادریسی فعال سیاسی از جمله دیگر فعالان سعودی مقیم خارج شرکت نماینده در اجلاس تاسیس اولین مجلس ملی انتقالی بودند.

پیش از این دخیل بن ناصر القحطانی دبیرکل جنبش آزادی شبه جزیره عرب در تاریخ 1 نوامبر خواهان تشکیل جبهه ملی متحد برای جزیره العرب از سوی همه جنبش ها و احزاب مخالف نظام سعودی برای مقابله با خانواده حاکم آل سعود شده بود که از دهه های گذشته به شکل موروثی و بدون موافقت با مشارکت هر کدام از دیگر قبایل در اداره امور کشور ، حکمرانی می نماید.

در دعوت جنبش آزادی جزیرة العرب آمده است: این جنبش همه احزاب و جنبش های سیاسی مبارز و شریف را در سراسر جزیرة العرب به تشکیل جبهه ملی متحد جزیرة العرب دعوت می نماید که در آن همه از سراسر این منطقه حضور داشته باشند بدون اینکه وجود این جنبش ها و احزاب و موجودیت سیاسی آنان نفی گردد، این بهترین راه برای ایجاد قدرت واقعی و ایجاد ائتلاف های قوی مبتنی بر اصول و معیارهای ارزشمند برای روبرو با مسائل و مقابله با چالش هایی است که جزیرة العرب چند دهه است با آن روبه رو است و راه پیشرفت کشورمان و کوشش برای تشکیل کشور آینده است که آزادگان شریف جزیرة العرب به آن چشم امید دوخته اند.

القحطانی در توئیتر نوشت که با سرنگونی آل سعود شبه جزیره عربستان آزاد شده و نفس راحتی خواهد کشید و همه دنیایان حقیقت و اصالت واقعی ملت این کشور را خواهند دید.

دخیل القحطانی از مردم عربستان خواست به خاطر کشوری که به دلیل فساد آل سعود نابود شده است، علیه این رژیم قیام نمایند. قحطانی همچنین رژیم سعودی را به خاطر حمایت از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و حمایت اقتصادی از گروه های تکفیری در سوریه مورد انتقاد قرار داد و گفت: آل سعود نماینده مردم شبه جزیره عربستان نیست؛ آنها به سرزمین ما هجوم آورده و آن را اشغال نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 8434

به "اختصاصی خبرنگاران، تأسیس اولین مجلس ملی مخالفان برای سرنگونی آل سعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاصی خبرنگاران، تأسیس اولین مجلس ملی مخالفان برای سرنگونی آل سعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید